Mitä, kenelle ja miten? - Älä HyPPÄÄ HETI toteutukseen

Code in the Woods Day 2 - Design


Ennen kuin syöksyt koodaamaan tuotettasi, hengähdä ja suunnittele hetki. Tämä yleensä säästää kallisarvoista aikaasi isossa kuvassa.
Kerää tietoa siitä, mitä jo tiedät ja hanki lisää tietoa käyttäjistä. Käy läpi löydöksesi. Jäsennä tietoasi ryhmittelemällä sitä toisiinsa liittyviksi asiakokonaisuuksiksi. Rajaa haasteesi uudelleen ja yritä löytää sieltä ongelman ydin, jota lähdet aluksi ratkaisemaan. Yleensä toteutus kannattaa aloittaa sieltä, missä on suurin riski ja potentiaalinen bisnes. Muiden ihanien asioiden vuoro tulee kyllä ajallaan!

22563859_10212975811822307_487774176_o.jpg


Validoi ideoitasi oikeilla käyttäjillä. Tee luonnoksia valmiiksi viilattujen näkymien sijaan kommunikaation tukesi. On tärkeää saada palautetta mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jotta käytettävissä oleva aika kuluu oikeisiin asioihin. Jos mahdollista, ota oikeita käyttäjiä mukaan suunnittelutyöhösi. Ole valmis myös luopumaan rakkaimmistakin ideoistasi uusien syntyessä. Priorisoi ideasi ja pidä priorisointi ajan tasalla ideoiden lisääntyessä. 

22561228_10212975811062288_525941271_o.jpg


Kun sinulle on selvää, mitä ryhdyt tekemään ja missä järjestyksessä, kääri hihat ja lähde toteuttamaan ensimmäistä versiota! Siis ensimmäistä versiota. Ei kaiken sisältävää valmista tuotetta, vaan ensimmäistä versiota, jossa on vain se kaikkein oleellisin, mitä ilman tuotetta ei voi julkaista.


Hanki palautetta ja priorisoi palautteen perusteella ideasi uudelleen. Tee seuraavaksi tärkein asia, mutta vain, jos sen tekeminen on vaivasi arvoista. Toistakaa kunnes ominaisuuksien lisääminen ei ole enää vaivasi arvoista!

 

Heidi Holm,

Code in the Woods mentori, Forenom

22685211_10212980360496021_950401049_n.jpg